RETUR
Vi har 14 dager returfrist.
Fristen gjelder fra datoen du mottok din pakke, til dagen du leverer inn returen til Posten.
Returnerer du varene innen 14 dager fra du mottok pakken vil du få pengene tilbake. Hvis du returnerer varene mellom 14 og 30 dager fra du mottok pakken vil du få en tilgodelapp med 12 måneder gyldighet som du kan bruke i nettbutikken. *Dette gjelder ikke salgsvarer. Salgsvarer har alltid 14 dager returfrist.
Returer vi mottar som er sendt etter fristen på 30 dager vil sendes tilbake til kunde der kunden selv må betale for returfrakt og ny frakt.
I forbindelse med julegaver forlenger vi byttefrist til 15.01. i perioden 01.11. til 24.12.
RETURVILKÅR
Skal du sende vare i retur til oss er det viktig å merke seg at visse vilkår må være oppfylt for at returen skal bli godkjent. Vi forbeholder oss retten til å avvise retur av produkter som ikke oppfyller følgende kriterier:
- Produktet må være i sin originale stand og være ubrukt. Det vil si i dens originalemballasje slik du mottok den, uten flekker, skit, lukt, bruksmerker eller dyrehår.
- Produktet må ha alle merkelapper på.
- Returen må være innlevert til Posten innenfor den angitte returperioden, som er 14 dager for pengene tilbake og 30 dager for bytte/tilgodelapp.
Vi forbeholder oss retten til å nekte retur av produkter som ikke oppfyller våre returvilkår, eller hvis vi mistenker at produktet er blitt brukt eller misbrukt på noen måte.
Vi oppfordrer kunder til å inspisere produktene for å sikre at de oppfyller våre retningslinjer for retur før du sender dem.
Har varen en av disse manglene når du mottok varen må du notere dette på returskjemaet/fraktbrevet ved retur.
Dersom du returnerer en brukt vare vil det ikke kvalifiseres som retur og produktet sendes tilbake til kunde på kundens regning.
Teipes det på skoeske, festes fraktetiketten utenpå skoeske eller vareemballasje, mangler varen originalemballasje, merkelapp, flekker/lukt/dyrehår kan vi ikke godkjenne returen og varen sendes tilbake til kunde på kundens regning.
Truser kan ikke returneres av hygieniske årsaker.
Retur av sko
Ved retur av sko må skoene returneres i original skoeske. Skoesken må ikke teipes rundt.
Opprettholdes ikke dette kan vi ikke godkjenne returen og varen blir sendt tilbake på kundens regning.
Pris
Det koster 79,- å sende med vår returetikett (også ved bytte). Vi trekker det fra beløpet som refunderes. Vi anbefaler å bruke returetiketten fra oss da det ofte er billigere og enklere. OBS: Har du betalt frakt på din ordre vil frakten ikke bli kreditert og det gjenstår totalt kr 138 kr å betale for frakt. Returetikett bestiller du HER.
Send gjerne flere ordrer sammen for å spare returfrakt. Legg da med begge fraktbrevene fra begge ordrene slik at vi vet hvilken ordre varen hører til.
SLIK GJØR DU:
1. Kryss av på fraktbrevet hvilken vare du ønsker å returnere.
Fraktbrevet er det ene arket som følger med i pakken fra oss. Det er viktig at dette er med i retursendingen for å sikre rask og sikker behandling av returen. Uten fraktbrevet kan man risikere at vi ikke finner ordren din og det tar lenger tid med registrering av returen.
Mangler du fraktbrevet kan du få sendt kopi på mail eller du kan skrive på et eget ark; ordrenummer, navn, produktnavn og lokasjon.
2. Legg varen(e) du skal returnere og fraktbrevet i returpakken. Returen kan gjerne sendes i posen fra oss som varene kom i, eller en annen tett forpakning.
3. Bestill returetikett HER. Fyll ut feltene. I referansefeltet nederst kan du skrive ordrenummeret ditt som en ekstra sikkerhet. Lag etikett og følg anvisningen med QR-kode eller skriv ut etiketten selv om du har printer.
4. Lever returpakken til Posten innen 30 dager fra du mottok pakken.
5. Har du betalt med faktura fra Klarna og vil unngå evt purring registrerer du retur hos Klarna på Min side på klarna.no eller i Klarna sin app. Da setter Klarna fakturaen på vent.
Purre- og forsinkelsesgebyr utstedt av Klarna grunnet manglende innbetaling må dekkes av kunde. Keepfit står ikke ansvarlig for åpne fakturaer og vi anbefaler å pause din faktura.
Vår returadresse
Keepfit AS
Revsfjøra 73
5643 Strandvik
Trenger du hjelp til noe, send oss en mail til info@keepfit.no.
BEHANDLING AV RETUR
Posten leverer returen til oss dagen etter den ankommer hentetsted. Vi registrerer returene fortløpende og du mottar e-post fra oss når returen din er registrert.
Klarna / VIPPS blir da informert om returen og vil starte tilbakebetaling. Har du valgt faktura vil den bli oppdatert.
Vær obs på at i tider med stor pågang kan det ta opptil 3 uker fra du sendte returen til vi får registrert den. Om du ikke har hørt noe angående din retur innen 3 uker må du sende oss en mail på info@keepfit.no så hjelper vi deg.
UAVHENTET SENDING
Ordre som returneres til oss fra Posten fordi pakken ikke blir hentet ut belastes med et gebyr på kr 199,-. Dette gjelder også dersom du velger å sende pakken i retur via Posten appen. Dette er for å dekke kostnader med behandling av ordren. Har du betalt frakt på ordren din blir den ikke refundert. Det vil også bli belastet returfrakt på kr 79,- for å dekke returkostnaden hos Posten.
Du kan utsette hentefristen i link i hentemeldingen du får fra Posten på SMS og e-post, i appen, eller på posten.no.
BYTTE? Se her.