Frakt, bytte & retur
Priser frakt & retur
PostNord - MyPack Collect (Til hentested) 59,- (Gratis frakt ved kjøp over kr 700,-)
PostNord - MyPack Hjemlevering 149,- *
Gratis frakt ved kjøp over kr 700,- * Gjelder kun MyPack Collect
Gratis frakt på ny bestilling ved bytte
Returetikett kr 59,-
Gratis returetikett ved bytte
Uavhentet ordre på hentested kr 199,-
Gebyr ved retur av sko uten skoeske kr 149,-
Gebyr ved retur av sko der skoesken er brukt som fraktemballasje kr 149,-
*Skoeseker skal ikke teipes på.
Frist for retur
Du kan returnere varer til oss innen 30* dager fra du mottok varen(e).
Mottar vi ordrer i retur etter 30 dager vurderer vi varen om den sendes i retur til kunde eller det trekkes kr 19,- i gebyr for sen retur.
*I forbindelse med julegaver forlenger vi retur- og bytterett til 31.01. i perioden 01.11. til 24.12.
LEVERING
Alle våre pakker sendes med PostNord og koster 59,-. *Sendinger til Svalbard koster 199,- uansett ordrebeløp.
Fri frakt ved kjøp over 700,-*. Vi sender kun til Norge.
MyPack Collect
Alle ordrer sendes som MyPack Collect dersom du ikke velger en annen levering. Pakken leveres til hentested og du må signere for å hente ut pakken. Du mottar SMS eller mail når pakken er klar til henting.
MyPack Hjemlevering
Denne fraktmetoden leverer pakken helt hjem til deg og koster kr 149,-. Du kan lese om MyPack Hjemlevering her.
Leveringstid
Normal leveringstid er 2-4 dager. Ved spesielle salg og helligdager kan det ta noe lenger tid.
RETUR AV VARE
Dersom du velger å sende varen tilbake til oss er det viktig at du sender den tilbake slik du fikk den. Det vil si ubrukt, i sin opprinnelige stand, i dens originalemballasje, uten flekker, lukt eller dyrehår, og at alle merkelapper er på. Har varen en av disse manglene når du mottok varen må du notere dette på returskjemaet ved retur eller gi oss beskjed på e-post til info@keepfit.no
Slik sender du vare i retur:
1. Fyll ut returskjema som følger med i pakken. Dersom du ikke finner det i pakken eller har rotet det bort kan du laste det ned her.
2. Legg varene du skal returnere og returskjemaet sammen i returpakken. Dette kan gjerne være posen fra oss som varene kom i, eller en annen tett forpakning.
3. Fest returetiketten på pakken og send varen(e) med PostNord innen 30 dager fra bestilling. Merk at vi trekker kr 59,- på ditt tilgodehavende ved bruk av returetikett fra oss. *
Vi anbefaler å bruke returetiketten fra oss da det er enklere og som oftest billigere.
Kunde står for frakten ved ordinær retur. Dette gjelder ikke for reklamasjon og bytte.
Underfrankerte sendinger
Dersom du ikke bruker returetikett fra oss er det viktig at det settes frimerker på returpakken.
Mottar vi underfrankerte sendinger trekker vi kr 100,- fra tilgodehavende ved tilbakebetaling som dekker frakt og administrasjonsgebyr hos PostNord.
Badetøy og undertøy kan ikke returneres på grunn av hygieniske årsaker.
OBS: Retur av sko
Ved retur av sko må skoene returneres i original skoeske. Skoesken må ikke teipes rundt.
Opprettholdes ikke dette vurderer vi skaden og om vi må sende varen i retur på kunden sitt ansvar og bekostning, eller vi trekker et gebyr på kr 149,-.
Bytte av vare/størrelse
Vi tilbyr gratis frakt ved bytte opptil 2 ganger pr ordre.
Dersom du ønsker å bytte en vare eller størrelse må du legge inn en ny bestilling i nettbutikken på varen du ønsker å bytte til. Når vi mottar returen din vil vi kompensere for frakten på den nye bestillingen og refundere beløpet på returen.
Skriv ordrenummeret på den nye bestillingen på returskjemaet som du sender i retur til oss sammen med varen(e) du ønsker å bytte slik at vi vet at du har lagt inn en ny bestilling.
Ved bytte av størrelse av varer som tidligere har vært på salg – send oss en mail til info@keepfit.no med ordrenummeret så kan vi ordne samme pris i etterkant av bestillingen. Dette gjelder kun ved bytte av størrelse eller farge i samme produkt.
Det vil si at du legger en ny bestilling i nettbutikken på størrelsen/fargen du ønsker å bytte til og deretter sender oss e-post med det nye ordrenummet. Vi endrer da prisen på varen på den nye ordren.
Vår returadresse
Keepfit AS
Fjordn Senter, Leiro 25
5640 Eikelandsosen
Kostnader ved retur
Ved retur av vare er det kjøper som betaler returfrakt. Ved bytte spanderer vi returfrakt og eventuell frakt på ny ordre.
Dersom varen(e) returneres på grunn av mangler eller du har fått tilsendt feil vare i forhold til bestilling, er det gratis retur.
Uavhentet ordre
Ordre som returneres til oss fra PostNord fordi du ikke har hentet den ut belastes med kr 199,-. Dette er for å dekke returfrakt og administrasjonsonskostnader.
Behandling av retur
Du mottar e-post fra oss når returen din er registrert. Klarna / VIPPS blir da informert om returen og vil starte tilbakebetaling. Har du valgt faktura vil den bli oppdatert.
Vær obs på at i tider med stor pågang kan det ta opptil 4 uker fra du sendte returen til vi får registrert den. Om du ikke har hørt noe angående din retur innen 4 uker må du sende oss en mail på info@keepfit.no så hjelper vi deg.
Har du betalt med faktura?
Det er du som kunde som er ansvarlig for at faktura blir betalt i tide. Forsikre deg derfor om at betalingsfristen på din faktura ikke går ut før vi får kreditert varen(e).
Betal i så fall fakturaen, utsett forfall eller registrert hos Klarna at du har sendt vare i retur.
Vi anbefaler at du registrerer at varen er sendt i retur. Da setter Klarna fakturaen på vent og du unngår purregebyr og renter. Dette gjør du enkelt i Klarna sin app eller ved å logge deg inn på «Min side» på klarna.no og finner ordren din der.
Keepfit AS tar ikke ansvar for eventuelle purregebyr eller renter som legges til faktura. Ta kontakt med Klarna dersom det har skjedd en feil.
Du finner kontaktinformasjon til Klarna her.
Min side hos Klarna finner du her.
Du kan til en hver tid finne din oppdaterte faktura ved å logge deg inn på klarna.no eller i Klarna sin app.
REKLAMASJON
Dersom du mottar en defekt eller feilsendt vare ønsker vi selvsagt å vite det.
Feilsendt vare: Send den feilsendte varen i retur og noter på returskjema at du har mottatt feil vare og at du ønsker ny. Vi sender ny vare så fort vi har mottatt returen.
Reklamasjon: Send en mail til anja@keepfit.no med følgende info:
1. En kort forklaring på hva som har skjedd / skaden.
2. Legg ved 1-2 bilder av skaden.
Når vi har godkjent reklamasjonen sender vi deg ny vare. Er vi utsolgt for varen din tilbyr vi deg en annen tilsvarende vare dersom mulig, eller pengene tilbake.
BETALING
Betaling gjøres enten via Klarna eller VIPPS.
Med Klarna kan å velge å betale med faktura, kort eller delbetaling. Last ned Klarna sin app eller logg inn på Min side på klarna.no for å få full oversikt over dine kjøp gjort via Klarna.
TILBAKEBETALING
Klarna faktura
Fakturaen blir oppdatert hos Klarna så fort vi har registrert returen. Brukte du returetikett fra oss vil det gjenstå kr 49,- å betale for returfrakt.
Bestilte du for under kr 700,- vil også denne frakten stå igjen på fakturaen og det gjenstår da kr 98,- å betale for frakt og returfrakt. Dersom du har betalt fakturaen vil Klarna ta kontakt pr e-post angående tilbakebetalingen.
Klarna kortbetaling
Betalte du med kort vil Klarna tilbakebetale tilgodehavende til det samme kortet du brukte ved bestilling. Det kan gå 5-10 dager før beløpet er synlig på din konto.
Klarna delbetaling
Klarna tar kontakt med deg angående tilbakebetaling.
VIPPS
Betalte du med VIPPS vil VIPPS tilbakebetale tilgodehavende så fort vi har registrert returen din. Det vil gå 2-3 virkedager før pengene er synlig på din konto.
Øvrige spørsmål
Har du spørsmål eller trenger hjelp angående din betaling gjort via Klarna, ta kontakt med Klarna her.
Husk å alltid legg med utfylt returskjema i returpakken. Du mottar returskjema i pakken fra oss, dersom vi har glemt det eller du har mistet returskjema, finner du det her.
Vedlagt i pakken finner du også returetikett som festes på pakken ved retur/bytte. Ta kontakt med oss på info@keepfit.no dersom det ikke følger med i pakken eller du trenger ny.